Voorbereiding Jos - Reisverslag uit Best, Nederland van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Voorbereiding Jos - Reisverslag uit Best, Nederland van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Voorbereiding Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

03 April 2016 | Nederland, Best

Over 10 dagen is het weer zover. Gerard en ik gaan weer aan de wandel. 795 km's moeten er worden afgelegd van Irun, op de grens van Frankrijk en Spanje, via Baskenland (Bilbao), Santander, Oviedo, Lugo naar Santiago de Compostela.
Het is onze tweede camino naar Santiago. Na vijf weken en vele albergues en hostels later, en na vele ontmoetingen met andere wandelaars ( ineens pelgrim geheten) en menig pelgrimsdiner met een flesje wijn, hopen we in Santiago aan te komen. Dit keer is het wat heuvelachtiger dan de camino Frances. We zullen wel zien. Een ding hebben we wel geleerd en dat is dat het om de wandeling gaat en niet de prestatie. Genieten onderweg is het belangrijkste.
Tussen de vorige camino en deze zijn er weer vele kilometers al wandelend afgelegd. Met Joost is het Pieterpad uiteindelijk afgewandeld. Met Jo is het Hertogenpad, grenslandpad en Brabants vennenpad afgelegd en nu het pelgrimspad al voor een fors gedeelte gelopen. Ik denk dat ik nu redelijk ben voorbereid. Mijn diëtiste heeft daarnaast nog de nodige aanwijzingen gegeven om de nodige kilo's af te vallen. Het streefgewicht is gehaald.
Ik besef maar al te goed dat ik het thuisfront achter laat. Gerry heeft ervaren wat het wandelen op de camino betekent. Zij gunt mij ook deze keer deze camino. Middels dit medium zullen we jullie op de hoogte houden.
We wensen ons een buen camino toe.

  • 03 April 2016 - 17:33

    Thom Langerwerf:

    Goede wandeling met je broer .Veel geestelijke inspiratie onderweg en mooi dat het plan tot uitvoering gaat komen. Betty en ik zullen jullie "bedevaart" belangstellend volgen. Veel succes

  • 03 April 2016 - 20:39

    Kees Beenker:

    Jos en Gerard,
    Geniet van de wandeling, de omgeving en de "pelgrims" die jullie gaan ontmoeten. Jullie blijven natuurlijk een opvallend "groot" duo dat snel aanspraak zal krijgen.
    Bovendien zijn jullie intussen al ervaren "pelgrims".
    Hopelijk hebben jullie goed weer om te wandelen, niet te heet, maar vooral niet te nat.
    Veel succes.


  • 04 April 2016 - 07:56

    Maarte Van De Laak:

    Hoi Gerard, ik wens je wederom veel wandelplezier, ik ga de verhalen wel weer horen.

  • 04 April 2016 - 09:53

    Peter Zegers:

    Beste Jos en Gerard,
    Geniet van deze wandeling, ik ga jullie weer met veel belangstelling volgen. Ik wens jullie heel veel success, droog weer, mooie natuur en aangename ontmoetingen.

  • 05 April 2016 - 10:15

    Jeroen Van Rooij:

    Beste Jos en Gerard,
    Veel plezier ook deze keer weer! Het traject lijkt een stuk uitdagender dan de vorige keer, maar met de ervaring die al in jullie rugzak zit gaat het zeker lukken. Geniet er van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos en Gerard

Actief sinds 16 Maart 2012
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 60982

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: