Van Deba naar Martina Xemein - Reisverslag uit Markina-Xemein, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Van Deba naar Martina Xemein - Reisverslag uit Markina-Xemein, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Van Deba naar Martina Xemein

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

18 April 2016 | Spanje, Markina-Xemein

Na een zware dag van gisteren toen we op aanradenvan Toon vdK de route 121 hebben genomen, moesten we vandaag over de hoogste top van onze camino in Baskenland. Het ging al snel steil omhoog tot een nivo van 350 meter. Daarna terug naar 200 meter om vervolgens naar meer dan 500 meter te stijgen en dat binnen een beperkt aantal kilometers. Veel wandelaars gaven er de brui aan in Martina Xemein. We zitten met vele in een relatief luxe albergue. Het biertje heeft gezorgd voor de vochtaanvulling. Het pelgrimsdiner deed de rest. Een enerverende dag met droog weer en schitterende vergezichten. Reden om uit te zien naar de dag van morgen. We proberen te lopen naar Guernica.
Het gaat lichamelijk redelijk met ons. Jos heeft zware benen en Gerard af en toe een pijnlijke rug. We gaan er van uit dat het elke dag beter gaat.

• 18 April 2016 - 21:02

Ellen Hollander En Bert Gall:

Voor jullie even bijkomen. Wij (Lion 's) wensen jullie een mooie tocht en hoop elkaar weer in goede gezondheid te zien.
    Wij zijn bijgepraat over lucht stromen, afhankelijkheid van weersomstandigheden , ontwikkeling etc. Warme groet Bert en Ellen

• 19 April 2016 - 10:31

Gerry:

ja je moet natuurlijk wel voelen dat het een pelgrimstocht is (niet voor niets zo lang alleen}

het biertje was wel verdient ik volg jullie iedere dag met het boek als gids erg mooi zoals de wandeling iedere dag wordt beschreven veel plezier en tot over...........liefs Gerry