Bilbao - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Bilbao - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Bilbao

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

21 April 2016 | Spanje, Bilbao

Vandaag een broodnodige extra dag in Bilbao. We waren beiden niet meer helemaal zoals het was. De komunak (wc) (?) moest in onze nabijheid zijn. Wandelen met een rugzak zat er echt niet in. Het heeft ons geen tijdwinst opgeleverd maar we lopen nog wel op schema.
Vandaag Bilbao verder bekeken. Eerst door de stad naar het Guggenheimmuseum gewandeld langs de Ria de Bilbao (rivier).
Het museum ligt er prachtig bij aan de waterkant. Van buiten bijzonder de moeite waard. Dit museum is nu de publiekstrekker van Bilbao. Tevens heeft men de stad grondig aangepakt. De rivier, de promenades langs de rivier en de aanpak van de oude stad met zijn vele (eet)cafés geeft een levendige indruk.
Terug naar het museum. Bij de uitleg over het museum werd aangegeven dat de architect Frank O. Gehry zijn tekenpen niet van het papier kon houden. De tekenpen bepaalde uiteindelijk de contouren van de binnen- en buitenkant van het gebouw. De exposities binnen zijn voor 90% tijdelijk en ruim opgezet. De eigen collectie evenals de tijdelijke collecties is alleen maar moderne kunst.
Vanuit het museum de oude stad ingewandeld. Stad doet intiem aan. Kerken en de cathedraal waren vandaag gesloten evenals de meeste kerken onderweg. De katholieke kerk laat haar mooiheid en andere zaken maar moeizaam zien.
Nu nog de voorbereidingen treffen voor morgen.
Wordt vervolgd.

• 21 April 2016 - 22:49

Gerry:

prachtige fotos moeten samen nog eens terug

morgen fris weer aan de wandel veel plezier

• 23 April 2016 - 15:47

Erica:

Hallo Jos en Gerard, eindelijk een reactie van mij. En dan heb je net een minder 'gezonde' dag. Niet brommen. Het weer lijkt me goed om te wandelen met 16 gr. Beetje neerslag? Bilbao is inderdaad bekend vanwege Gehry. (Ook prachtig Concert Hall in LA. Alles op zijn tijd). Nu naar Santiago. En inderdaad, geniet van de wandeltocht! Nog steeds geen slangen, mooie vrouwen? Wel goed eten en drinken! Used lo sabe bien!
    Groetjes,
    Erica