Van Guemes naar Mompia via Santander - Reisverslag uit Mompía, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Van Guemes naar Mompia via Santander - Reisverslag uit Mompía, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Van Guemes naar Mompia via Santander

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

26 April 2016 | Spanje, Mompía

Gisteravond werd ons duidelijk gemaakt dat er meerdere wegen naar Somo leiden, de havenplaats voor de oversteek naar Santander. Nadat we opgestaan waren werden we verrast met een prachtig uitzicht over het dal en de plaats Guemes. Na eerst nog wat foto's te hebben genomen van de albergue, zijn we al stijgend en dalend en dat gedeeltelijk langs de kust, gewandeld naar Somo.
Met de ferry overgezet naar Santander. Deze stad is bekend van o.a de bank Santander en paleis van Magdalena vroeger toebehorend aan de koninklijke Spaanse familie. Het was lawaaierig wn druk in Santander. Het weer hielp ook niet mee. We hebben na de lunch besloten, toen ook nog bleek dat de cathedraal van Santander gesloten was, om verder te lopen. We zijn uiteindelijk een kilometer of 12 verder aangeland in een klein hotelletje in de plaats Mompia. We hebben nu nog zo een 530 kilometer te lopen.
Het gaat jullie allen goed. Dank je wel voor de reacties. Schroom niet om ook een reactie te geven.

• 26 April 2016 - 19:38

Bart Wigman:

Hoi heren,
    Goed te horen dat jullie weer aan het wandelen zijn. Mag dat overigens wel stiekum met boten gaan, kom je dan toch in de hemel?
    Veel plezier nog en blijf gezond.
    Groeten,

• 26 April 2016 - 20:38

Kees Beenker:

Hoi Jos en Gerard,

Fijn dat het weer wat beter is om te wandelen. Dat geeft de burger moed om 's morgens weer op pad te gaan.
    Zo te lezen bezoeken jullie ook de kathedralen, als die tenminste open zijn. Dat doet mij ook terug denken aan onze jeugd dat we eens per jaar moesten pesjonkelen. In de kerk wat onze vaders en weesgegroetjes bidden, naar buiten lopen en weer terug om alles te herhalen. Hiermee konden we aflaten verdienen om straks naarmate dat je meer aflaten had verdiend korter in het vagevuur te moeten blijven!!!
    Jullie zullen op zo'n route dan veel aflaten kunnen verdienen!!! Kerk in, kerk uit.

Nog veel plezier op jullie tocht.
    Groetjes, Kees

• 26 April 2016 - 21:35

Frans En Toos:

Hoi Jos en Gerard,
    Fijn om te horen dat alles weer goed gaat met jullie! Als het weer nu mee blijft werken zal de tocht misschien iets minder inspannend worden. Mooie foto's trouwens. We krijgen daardoor een mooi beeld van jullie looptocht.
    Veel plezier verder.
    Groetjes, Toos