Van Peñacrespa naar Gijon - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Van Peñacrespa naar Gijon - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Van Peñacrespa naar Gijon

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

03 Mei 2016 | Spanje, Gijón

Na het uitgebreide diner van gisterenavond begonnen we de dag met een stevig ontbijt. De vrouw des huizes had voor ons beiden 4 pannenkoekjes, en 4 eieren gebakken. Daarbij 2 glazen geperste sinaasappels per persoon en een flinke hoeveelheid toast en cake. We moesten toegeven dat dit zelfs voor ons te veel was.
Omdat de beheerster geen woord Engels spreekt had ze haar zoon laten komen om met ons te kunnen praten. Hij sprak heel redelijk Engels. Hij bracht ons met de auto ongeveer naar de plaats waar we waren opgepikt, iets hoger de berg op, zodat we meteen met een flinke afdaling konden starten. Had Jos gisteren op wonderbare wijze zijn hoedje teruggekregen, vandaag probeerde hij dat weer en liet het hoedje liggen in ons verblijf.
Omdat we vanmorgen al om 8.00u aan het wandelen waren was de eerste en ook laatste bar voor Gijon nog niet open. Fris begonnen we aan de laatste klim van vandaag zo'n 150 meter weer omhoog waarvan ruim de helft over een modderpad. Hierbij is het de kunst zo naar boven te gaan dat we onze schoenen redelijk schoon houden.
Daarna kwam de gemakkelijke maar lange afdaling naar Gijon. Omdat we vroeg waren besloten we de originele route door de buitenwijken te volgen in plaats van gewoon rechtdoor te lopen. Het duurde daardoor ongeveer 4 uur voordat we aan de eerste koffie zaten. Langs het stadion van Gijon en vervolgens langs het strand naar het oude centrum waar we snel een goedkoop hotelletje vonden, hotel La Cazona De Jovellanos.
Vandaag kalm aan gedaan en wat door Gijon gewandeld. Tussen 13.00 en 17.00 is zo ongeveer alles gesloten behalve de barretjes.
Dus wel wat van de stad gezien maar eigenlijk nergens binnen geweest behalve in een sportzaak om een nieuwe pet voor Jos te kopen, want het hoedje is niet teruggekomen.
Morgen naar Avilles of verder.

• 03 Mei 2016 - 18:41

Jorien:

Mooi om te lezen dat jullie tocht goed en prachtig verloopt.
    Dit keer is het weer gelukkig een stuk beter!

En een nieuwe pet! Helemaal top.
    Die staat ook vast wat charmanter dan het hoedje :)

Hier op Ameland is het nu ook heerlijk weer!

Succes verder

• 04 Mei 2016 - 10:33

Martijn:

Wederom erg leuk om te lezen, en mooie foto's. Wordt het weer ook warmer bij jullie? In Amsterdam bereiken we komend weekend de 25C.

• 04 Mei 2016 - 13:49

Rob:

Hallo Jos en Gerard,

Goed om te lezen dat jullie veel plezier beleven aan deze tocht ondanks kleine tegenslagen ( pet verloren?)
    Dank voor de mooie reisverslagen zodat ook wij een beetje mee kunnen genieten van jullie avontuur.
    Heel veel succes verder.

Groeten uit Boxtel.

• 04 Mei 2016 - 14:49

Wim Scheffers:

He Jos, benieuwd naar foto's van je petje. Het is te zien dat jullie volop aan het genieten zijn van het mooie weer, dus dat petje heb je wel nodig. Ik volg je avonturen nu op de voet. Geja is weer een stuk pieterpad aan het consumeren, dus heb ik er ook alle tijd voor. Wandel ze, hoeveel kilometer nog????