Van Gijon naar Salinas - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Van Gijon naar Salinas - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Van Gijon naar Salinas

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

04 Mei 2016 | Spanje, Gijón

Vanmorgen de wandeling aangevangen in het centrum van Gijon na eerst een ontbijt te hebben gehad bestaande uit 3 toasts met marmelade, een kopje thee of koffie en een glaasje perzikensap. Het duurde nogal lang voordat we de stad weer uit waren, we kwamen Ursula uit Fulda weer eens tegen evenals een nieuwe groep Duitsers en wat Spanjaarden. De stad lag er in de ochtend nog al wat dromerig bij. Schoenen moesten nog eens goed aangetrokken worden want er moest buiten de stad weer snel geklommen worden naar Monte Areo. Op zich niet direct een berg doch een hoogvlakte die in het verre verleden al bewoond is geweest. Een prachtige weg liep er over deze hoogvlakte heen. Na weer afgedaald te zijn kwam het saaie stuk van de route. We moesten langs een autoweg lopen naar Aviles en dat langs vele zware industrieën. Veel staalindustrie hebben we gezien. Aviles gaf nog een paar mooie dingen prijs. Oude kerken, mooie straatjes met mooi plaveisel en oude huizen al dan niet langs mooie pleinen vielen ons ten deel. We zijn toch doorgelopen naar Salinas, vijf kilometer voorbij Aviles, omdat we morgen anders een te zware tocht zouden hebben.
Volgens mijn boekje zijn we nog 321 km van Santiago. Bijna 500 km onder onze schoenen gehad. Het begint dus al weer op te schieten. Het weer is nog steeds prachtig. Morgen wat meer bewolkt, doch warmer. We wachten maar af.

• 04 Mei 2016 - 19:00

Jorien:

Veel beter dat petje ;)

Wat leuk al die gekleurde huisjes! Echt een schattig plaatsje.
    Zijn jullie er snel doorheen gelopen of is dit jullie eindbestemming van vandaag?

• 04 Mei 2016 - 19:53

Jan:

Hallo Jos en Gerard.
    Wat een prachtige omgeving. Dat petje misstaat echt niet tijdens een golftoernooi.
    Jullie maken wel kilometers. Dat afzien is goed voor de nederigheid. Vol bewondering lees ik elke dag jullie verhaal. Jullie zien er ontspannen uit
    Grote klasse. Ik ben trots op jullie
    Ga zo door.

• 04 Mei 2016 - 19:56

Irene:

Wat leuk om iedere dag jullie ervaringen te lezen. Op zo'n lange afstandstocht zijn altijd minder mooie stukken. Wij fietsen daar snel doorheen , maar lopen.... is een ander verhaal.
    Ik heb veel bewondering voor jullie. Ik geniet van de prachtige foto's. Geniet samen nog van het laatste stuk van deze tocht. Ik zal jullie via dit blog blijven volgen. Succes.

• 04 Mei 2016 - 19:56

Irene:

• 04 Mei 2016 - 21:24

Wim Scheffers:

Jos, ik ben het helemaal met Jorien eens, prachtige pet. Je had die oude veel eerder moeten verliezen. Met zo'n pet kun je het eigenlijk niet maken om niet mee te gaan op golfweekend. Loop ze de laatste 300 km, jullie zijn er al bijna bijna.

• 05 Mei 2016 - 10:13

Betty Langerwerf:

Dag Jos ! Lees nu via Thom's iPad jullie verslag , voor de 1e keer . Stoer hoor en.......inmiddels over de helft , ' k Ben trots op je ! Da's andere koek dan 'n retourtje New Zealand waar ik net van terug ben ; dan laat je de piloot het werk doen ✈️