Van Soto de Luina naar Cadavedo - Reisverslag uit Cadavedo, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Van Soto de Luina naar Cadavedo - Reisverslag uit Cadavedo, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Van Soto de Luina naar Cadavedo

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

06 Mei 2016 | Spanje, Cadavedo

De dag van vandaag is relatief snel verteld. We wisten dat we vandaag de weg van Soto de Luina naar Cadavedo over de weg N634A moesten afleggen. Door het aanleggen van een nieuwe snelweg zijn er hele stukken van de oude camino verdwenen. Als de oude stukken nog bestaan zijn ze slecht aangegeven en vaak dicht gegroeid met bramenstruiken. Een barman in Soto de Luina heeft nog zijn best gedaan dat we een nieuwe route moesten nemen en wel de route via de kust. Mooi en een paar kilometers korter. We hebben dit al een keer meer gedaan, hetgeen mooie natuurfoto's opleverden maar ook de nodige extra inspanning. We hebben vandaag daarom maar de veilige route genomen die ook wordt aangeraden in de boekjes. Trouwens wel een rustige weg. Direct na Soto de Luina stond ons een man op te wachten met een folder over nieuwe appartementen na de plaats Cadavedo. We hebben deze man gebeld toen we gearriveerd waren in Cadavedo, dat we op zijn aanbieding wilden ingaan. De Belg en Spanjaard hadden ook hun intrek genomen in een van de appartementen. We hebben met zijn drieën (Jos,Gerard en Ursula) een appartement gehuurd voor
€ 60 inclusief verwarming en wasmachine. Deze wasmachine hadden we hard nodig omdat het vandaag enge tijd heeft geregend. Het goede weer van de afgelopen tijd zijn wij kwijt, doch Nederland heeft nu het mooie weer. Ook mooi.
Voor de statistische mensen onder ons kunnen we melden dat we minder dan 275 km nog moeten wandelen

• 06 Mei 2016 - 18:52

Frans En Toos:

Zo, dat ziet er inderdaad eentonig uit. Hopen dat jullie de komende dagen beter weer hebben en dat de omgeving weer net zo mooi wordt als op de voorgaande dagen. De foto's bij alle verslagen zijn prachtig. Respect dat jullie het tempo volhouden. Geniet van alles. Veel groetjes
    Toos