Van Cadavedo naar La Colorada - Reisverslag uit Navia, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Van Cadavedo naar La Colorada - Reisverslag uit Navia, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Van Cadavedo naar La Colorada

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

07 Mei 2016 | Spanje, Navia

Gisterenavond hadden we bedacht om vandaag een flinke wandeling te maken. Om zeven uur zaten we aan een simpel ontbijt. Cakestukjes, tostas (gebakken sneetjes brood te vergelijken met beschuit) en wat yoghurt. Na alles netjes opgeruimd te hebben zijn we om 07.45u met zijn drieën vertrokken. Het was wat miezerig weer met een zeer hoge luchtvochtigheid. Enkele malen moest de regenkleding aan. Na zo'n twee uur kwamen we de eerste bar tegen waar we het tekort aan ontbijt hebben gecompenseerd. Voor mij is voldoende eten van groot belang om de tochten te volbrengen. Voordat we bij de bar waren hadden we onze favoriete sport weer beoefend, namelijk wandelen over modderpaden zonder uit te glijden en zonder je schoenen te smerig en nat te maken. Droge schoenen zijn van groot belang. Rond de lunchpauze arriveerden we in Luarca. Dat is een mooi stadje dat in een baai ligt. Eerst moesten we steil naar beneden om later weer steil naar boven de stad uit te gaan. Het stadje is zeker de moeite waard.
Ondanks het benauwde weer besloten we verder te gaan. Jos heeft daarbij voor het eerst de gamaches omgedaan die hij van Jorien had gekregen. Het is niet zeker of het daar aan heeft gelegen maar we hebben verder geen regen neer gehad. Het weer werd zelfs aangenaam om te wandelen. Na het gehucht El Rellon bleek de routebeschrijving niet meer te kloppen. Vanwege een nieuwe snelweg met veel hele hoge viaducten klopt de route beschrijving niet altijd meer. De gele pijlen en schelpsymbolen hebben ons langs een prachtig pad gestuurd. In Villapedre kwamen we weer op de beschreven route (deze info is voor andere caminogangers die wellicht onze blog lezen). Tijdens onze pauze hebben we besloten om een hotel in La Colorada te boeken, zodat we nog ruim een uur moesten lopen. De route leidde ons over een pad waarbij we een riviertje over een boomstam moesten oversteken. Daar hebben we ons maar niet meer aan gewaagd en zijn over de weg naar onze bestemming gelopen. Om 18.00 u arriveerden we in een luxe Spahotel waar een kamer voor 2 personen 66 Euro kost, inclusief ontbijt. Dit is twee tientjes meer dan een hostel. Na het pilsje en heerlijk in bad te hebben gelegen is de vermoeidheid van 35 km wandelen weer snel vergeten. Morgen weer verder maar dan wat vlakkere etappe.

• 07 Mei 2016 - 21:01

Jorien:

Poehhh weer 35 km. Willen jullie een record breken ;)
    Maar heel goed!

Mama begint al met aftellen.
    Het 'to-do met opa' lijstje van Aniek en Pepijn wordt steeds langer.

Hier was t vandaag prachtig weer.
    Ik begreep zelfs warmer dan in Spanje.

Succes morgen.
    Enne jullie mogen ook best een dagje rust pakken hoor ;)

• 07 Mei 2016 - 21:02

Jan:

Ik heb grote bewondering voor jullie. Leuke verslagen en mooie foto's die een indruk geven van jullie tocht.
    Maar toch mis ik nog wat in jullie verslagen en dat is het volgende:
    Hoe gaat het met jullie, missen jullie het thuisfront, hebben jullie blaren, zitten jullie wel eens in een dip etc.
    Dat zou ook leuk zijn om dat eens te horen.
    Verder nog heel veel loopplezier en succes met de laatste ruim twee honderd kilometer
    Jan

• 08 Mei 2016 - 19:11

Johan:

Leuke verslagen.Ben wat later ingestapt. Lees dat het goed met jullie gaat.Fijn Jos dat je dit allemaal nog presteert.petje af. Groet aan Gerard en veel wandelplezier nog.
    Groet José en Johan.