Van La Colorada naar Ribadeo - Reisverslag uit Ribadeo, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Van La Colorada naar Ribadeo - Reisverslag uit Ribadeo, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Van La Colorada naar Ribadeo

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

08 Mei 2016 | Spanje, Ribadeo

De wandeling van vandaag tussen La Colorada en Ribadeo stond in het teken van het afscheid van Ursula. Ze wilde het een paar dagen kalm aandoen.
Gisteren hebben we geboekt in een vier sterren albergue genaamd hotel Blanco in La Colorada. We zullen er nu een foto van bijdoen. Na een prima ontbijt vertrokken met wat druilige regen. Eerst de plaats Navia doorgetrokken, een plaats aan de oever van een rivier. Dit laatste betekende eerst een afdaling en daarna weer een scherpe stijging. Met regencapes om werd dat een hele zweetpartij. De wandeling verliep na de regen voorspoedig en dat door een zeer lieflijk landschap. In La Caridad en Valdepares hebben we een broodje genuttigd en stilgestaan bij het naderend afscheid van Ursula. Dat laatste gebeurde na de brug over het riviertje Porcia. Een bijzonder idyllische plek. Gerard en ik zijn doorgegaan op de camino, die daarna kilometers lang door een bos trok. Bijzonder mooi en rustig. Na het plaatsje Tol was het afgelopen en zijn we via de weg AS31 naar Ribadeo gelopen. Om Ribadeo in te komen moet je eerst over een lange brug. Deze brug is tevens de grens tussen Asturië en Galicië. Morgen verlaten we de kust en gaan het binnenland van Galicië in. Een van de veranderingen voor de wandelaars is dat de schelp weer de richting aangeeft met de open zijde in plaats van de gesloten zijde. Tevens zijn we onderweg weer een apart caminoteken tegengekomen evenals mogelijkheden om een andere route te nemen. Oude wasplaatsen kom je veel tegen in het landschap. We zijn trouwens de grens van 200 km te gaan vandaag gepasseerd.