Van Sobrado des Monxes naar Arzua - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Van Sobrado des Monxes naar Arzua - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Van Sobrado des Monxes naar Arzua

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

14 Mei 2016 | Spanje, Arzúa

Vanmorgen bleek de hak van mijn linkerschoen en de zool van mijn rechterschoen wat los te zitten. Allereerst met leukoplast en touw vastgebonden en later met ducktape gefixeerd (cinta americana heet dat in het Spaans).
We zijn hiermee weer 22km dichter bij Santiago gekomen. We zitten nu op 38 km van onze eindbestemming.
De wandeling verliep in wat miezerig weer en ging vooral over asfaltwegen. Dat was prima voor mijn schoenen omdat ik ze niet iedere keer uit de modder hoef te trekken. Wellicht wordt het nu ook minder met blaffende honden. Zo ongeveer bij ieder huis hebben ze wel een of meerder honden die ons met gegrom en geblaf begroetten. Gelukkig vast aan een ketting of achter een hek.
Tot Arzua waren we nog op de Camino del Norte. Vanaf nu lopen we over dezelfde weg als Camino Frances en Camino Primitivo. Het is plotseling veel drukker met pelgrims. Het intieme van de route del Norte lijkt er vanaf.