Van Arzua naar Labacolla - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Van Arzua naar Labacolla - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Van Arzua naar Labacolla

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

15 Mei 2016 | Spanje, Santiago de Compostella

Santiago komt in zicht. Bij de start van de wandeling vanmorgen stond de teller nog op 38 km te gaan. Vanmiddag zijn we geëindigd in Labacolla op iets meer dan 10 km afstand van Santiago. We willen morgen graag op tijd in de kathedraal zijn om 12.00 uur voor de zogenaamde pelgrimsmis. Moet kunnen na al de kilometers van de afgelopen weken. In Labacolla is een stroompje waar vroeger de pelgrims hun kleren wasten alvorens de laatste kilometers af te leggen. We hebben dit vandaag ook gedaan. Onze kleren begonnen ook die geuren af te geven, die anderen doen besluiten om zich om te draaien als ze bij ons in de nabijheid komen. Zo gaan we ook lekker fris Santiago in. Gisteren is de route del Norte samengekomen in Arzua met de route Frances. Dit hebben we goed waar kunnen nemen daar het aantal pelgrims verveelvoudigd is. Het is weer leuk om weer eens Japans, Koreaans, Fins etc te horen praten. Nederlands hoor je nu ook vaker. Maar iedereen heeft nog maar een doel voor ogen en dat is het halen van Santiago. Je ziet sommige mensen al strompelend voortbewegen. Het schijnt erbij te horen.
Vandaag was de hoed van Gerard aan de beurt. Op een gegeven moment hoorden we Hello achter ons. Een Duitse mevrouw had de hoed gevonden. Het is dus de tweede keer dat een verloren hoed terugkwam.
De natuur vandaag was weer eens prachtig. Veel door bossen gelopen met wel veel op en af. Je merkt dat het hier veel geregend heeft de afgelopen tijd.
De schoenen van Gerard houden zich goed. Ducktape is toch een prima uitvinding.
Het zal wennen worden voor ons dat we er bijna zijn. Ik zal en Gerard waarschijnlijk ook nog de balans opmaken van de afgelopen tocht en hierover nader berichten. Wordt vervolgd.

  • 15 Mei 2016 - 17:47

    Irene:

    Wat een geweldige prestatie. Chapeau !!
    Een fijne aankomst in Santiago.
    En dan...... Weer lekker naar huis.
    Succes voor die laatste kilometers.

  • 15 Mei 2016 - 17:57

    Jan:

    Quitarse el sombrero
    Ik neem mijn pet(je) voor jullie af. Of natuurlijk mijn hoed. GEWELDIG!!
    Geniet van de laatste kilometers.
    Jan

  • 15 Mei 2016 - 18:29

    Peter Zegers:

    Beste Gerard en Jos,

    Elke avond zoek ik steevast julli blog op om jullie belevenissen te volgen. Met het nadert einde van de wandeling zal dat ook ophouden. Jammer, want ik heb erg veel genoten van jullie verhalen over jullie belevenissen als Pelgrim. Er waren onderkomens bij waar ik toch even doorgelopen was.

    Vaak keek ik naar de rugzak van Gerard en ik weet dat hij een boom van een vent is, bij mij zou de onderkant ongeveer op mijn kuiten zitten. Zat daar ook dat rolletje ducktape in?

    Ik weet dat jullie ook de camino vanaf Lissabon hebben overwogen, dus een einde van elke camino is ook een eerste stap naar de volgende.

    Heel veel plezier in Santiago, jullie hebben een geweldige prestatie geleverd. Top!

  • 15 Mei 2016 - 19:54

    Bart:

    Goed gedaan heren. Complimenten en knap dat jullie na de moeizame eerste week toch hebben doorgezet.
    Succes nog het laatste stukje maar dat zal wel lukken en steek maar kaarsjes voor ons op.
    Tot snel

  • 15 Mei 2016 - 20:18

    Frits:

    Beste Jos en Gerard,

    Ik heb genoten van jullie verslagen en foto's.
    Bewondering voor jullie prestatie en ook een beetje jaloers op jullie mooie tocht,
    Geniet van de aankomst

    Frits

  • 15 Mei 2016 - 22:54

    Wim Scheffers:

    Welkom in Santiago mannen. Ik neem mijn pet voor jullie af. Chapeau!!

  • 16 Mei 2016 - 12:20

    Rita:

    Beste Jos en Gerard,

    jullie wonen op dit moment de pelgrimsmis bij in Santiago. Dat lijkt me een heel emotionele bijzondere ervaring. Ik vraag me af hoe je het normale leven weer oppakt naar zo lang te voet onderweg te zijn geweest. Misscheien plakken jullie er nog wel een paar dagen aan vast om nog even uit te rusten.

    Jos tot gauw en genietse,

    Groet Rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos en Gerard

Actief sinds 16 Maart 2012
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 60997

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: