Van Almeden de la plata naar Monesterio - Reisverslag uit Sevilla La Nueva, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Van Almeden de la plata naar Monesterio - Reisverslag uit Sevilla La Nueva, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Van Almeden de la plata naar Monesterio

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

07 April 2018 | Spanje, Sevilla La Nueva

Van almeden de la plata naar monesterio

In Almeden waren we te gast bij Concha. Het zat vol daar de Alberque van Almeden was afgebrand. Een pyromaan had de Alberque in vuur en vlam gezet. Zij is opgepakt. In Concha was het weer erg levendig met wandelaars en fietsers. Nu ook weer van allerlei nationaliteiten. Gisteravond heerlijk getafeld in Concha. De tapas met konijn, stoofvlees van het hert, gegrild varkensvlees etc was heerlijk. Nu eens geen pelgrimsdiner. Het was wel schrikken omdat we € 15,- per persoon moesten afrekenen inclusief drankjes en wijn van het huis.
Gisteravond werden er veel plannen gemaakt voor vandaag. Waar wandelen we naar toe. Of naar el Real de la Jara of door maar Monesterio. Het zou namelijk gaan regenen. Vandaag de weersverwachtingen goed in de gaten gehouden. Tijdens de lunch hebben we besloten om over 10 km een taxi te nemen zodat we de laatste 10 km naar Monesterio konden lopen. Niels uit Kopenhagen was hiervoor ook te porren. We hoopten dat we voor de regen binnen zouden zijn. De laatste kilometers beloofden niet veel goeds maar we zijn droog binnengekomen.
De natuur blijft mooi. Vandaag de grens met de Extremadura overgegaan. Menig zwart varken hebben we gezien. Monesterio is de stad van de Hammen. We zullen zien vanavond. We zitten in hotel Moyà. Prijs voor dit hotel € 50,- inclusief diner en ontbijt voor 2 personen.
Specialiteit qua eten in dit hotel is de Jambon. (Ham)
Morgen meer over deze specialiteit.
Vandaag zagen we een man uit Denemarken die zijn vriend in een rolstoel voort duwde over de weg. Ook zij waren afgelopen woensdag vertrokken uit Sevilla en op weg naar Santiago. Een knappe prestatie. Het was hun tweede Camino op deze wijze.
Met ons gaat het goed. Vandaag was het wat zwaarder dan gisteren omdat de hellingen wat steiler en langer waren. De energie wordt dan wel uit je lichaam gehaald. Vanavond maar weer goed zien te maken. We zitten nu op 750 meter en de eerste 100 km zitten erop.

• 11 April 2018 - 21:00

Kees Beenker:

Hoi Jos en Gerard,

Zo te lezen valt het weer nog niet zo mee. Hopelijk wordt het snel beter. Knap dat jullie dit alweer voor de derde keer doen. Veel plezier op jullie verdere tocht.