Van Casar de Caceres naar Canaveral - Reisverslag uit Cáceres, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Van Casar de Caceres naar Canaveral - Reisverslag uit Cáceres, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Van Casar de Caceres naar Canaveral

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

16 April 2018 | Spanje, Cáceres

Vandaag een lange tocht, volgens het boekje zou het 33 km zijn, maar volgens de App op de telefoon van Jos hebben we er 37 gewandeld van deur tot deur.

Vanmorgen hebben we een aantal keren moeten vragen waar de bar was waar we konden ontbijten. Daar hebben we meteen ook broodjes gevraagd om mee te nemen want de hele wandeling zouden we geen bar meer zien, bocadillos par llevar.

De eerste 17km liepen gesmeerd over een bergrug met veel mooie uitzichten links en rechts. Vooral veel ommuurde weilanden, met hier en daar een boerderij. Veel bloemen in bloei en het weer werkte prima mee, zonnig en fris.

Daarna moesten ruim 5 km langs de weg lopen om twee rivieren over te kunnen steken de Almond en de Taag. We hadden een mooi uitzicht over een groot stuwmeer en dat maakte veel goed.

Daarna de laatste 12 km naar Canaveral. Er waren twee opties, lopen langs de weg, ruim 10km of de camino volgen, 12km. We kozen voor de tweede optie. De weg die we moesten lopen was een weg met heel veel keien en heel veel plassen water. We moesten goed op het pad blijven letten om niet te vallen of in het water te stappen. Het werd warm, de omgeving was minder mooi en daarom was het vooral met jezelf bezig zijn. We hebben verschillende rustpauzes ingelast. We waren blij in het dorp aan te komen. Een goede douche doet wonderen en daarvan knap je weer snel op.

• 18 April 2018 - 17:57

Jorien:

De foto's zien er prachtig uit.
    Veel succes verder!