Jarilla naar Banos de Montemayor - Reisverslag uit Galisteo, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Jarilla naar Banos de Montemayor - Reisverslag uit Galisteo, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Jarilla naar Banos de Montemayor

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

19 April 2018 | Spanje, Galisteo

Van Hostal Asturias in Jarilla naar Banos de Montemayor
Gisteravond ter voorbereiding op vandaag werd er weer veel gediscussieerd onder de wandelaars. Waar gaan we naar toe. Hoe komen we in Salamanca en op welke wijze zonder monsteretappes te moeten lopen daar het in de komende dagen op en af gaat. Vandaag een overzichtelijke etappe gehad. Wel veel riviertjes moeten oversteken. De paden staan nog steeds blank van al het water wat er gevallen is. De waterreservoirs bij de boeren staan tot de rand toe vol. De poelen op de weiden zijn overgelopen. De koeien staan met de poten in het water. Zij weten ook niet wat hun is overkomen. Ze kunnen ons dromerig nakijken. Hiervan wijken de koeien niet af met die in Nederland. Na een plezierige wandeling in de ochtend aangekomen in Aldenueva del Camino. Een alleraardigst plaatsje. De caminogangers hadden zich verzameld op het terras aan de rand van het stadsparkje. Het broodje en croissant lieten we ons goed smaken onder het genot van een kopje koffie.
Wim S. heb ik een foto gestuurd van Ine en Elfi. Niet hun dochters maar 2 Duitse vrouwen met dezelfde naam. Na een paar sfeerfoto’s van het stadje doorgelopen langs de N 630 naar Banos de Montemayor. Saai en in jezelf gekeerd. Onderweg kwamen we weer een van de oude Romeins mijlstenen tegen. Een foto wordt bijgevoegd.
In Banos tref je thermaalbaden aan. Ze waren er al in Romeinse tijd. Daar ik geen reuma heb sla ik deze baden over.