Opnieuw in Zamora - Reisverslag uit Zamora, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Opnieuw in Zamora - Reisverslag uit Zamora, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Opnieuw in Zamora

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

20 Mei 2019 | Spanje, Zamora

Op 19 mei van huis vertrokken. Joost was zo vriendelijk om ons naar Breda te brengen alwaar we de internationale trein naar Brussel de MIDI konden nemen. Met deze trein hadden we vertraging. Hulde aan de Franse en Spaanse spoorwegen. Na Brussel geen vertragingen meer gehad. Binnen 12 uur stonden we in Barcelona. Op 20 mei van Barcelona naar Madrid en van Madrid naar Zamora. Onderweg onze kennis van Franse en Spaanse steden opgehaald. Sommige steden in Frankrijk blijken pareltjes te zijn met veel historie, zoals Narbonne en Perpignan. Hetzelfde geldt voor de vergeten stad in Spanje Zaragoza. De graven van Aragon hebben hier geheerst in het verleden. In de trein konen we ook weer de eerste wandelaars tegen. Vraag is waar ze uitstappen want de trein gaat ook nog naar Ourense en Lugo.
Wat ook opvalt zijn de Spaanse hooglanden. Het lijkt veel op de Meseta waar we overheen gelopen zijn bij de route Frances. Het lijken uitgestorven landschappen. Niemand te zien en Sims wat boerderijen. Vraag is wel wat de jeugd hier te zoeken heeft.
Alles bij elkaar een voorspoedige reis.
Zamora liet zich van de goede kant zien gezien het droge weer en een heerlijk zonnetje. De gebouwen, kerken en kathedraal kwamen tot goede uiting. Er liepen nogal wat toeristen rond die onder begeleiding uitleg kregen van het vele moois.
Wij zijn de alberque van Zamora binnengegaan. De alberque zit goed vol. Snel ons wasje gedaan gezien het mooie weer. Vanavond hebben we een gezamenlijk diner met de aanwezigen

• 20 Mei 2019 - 15:46

Geja En Wim:

He mannen,

Goed te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Maak er een mooie wandeltocht van. Wij zullen jullie op de voet volgen en zijn heel benieuwd naar jullie ervaringen.

Wandel ze met steun van ons

• 20 Mei 2019 - 18:36

Rob:

Hoi Jos en Gerard,
    Wat leuk dat jullie weer onderweg zijn. Heel veel plezier en een voorspoedige reis.

• 21 Mei 2019 - 09:55

Leontien:

Hoi Jos en Gerard,
    Succes met de tocht. Leuk om weer deelgenoot te zijn.
    Groet

• 28 Mei 2019 - 14:42