Van Entrepenas naar Puebla de Sanabria - Reisverslag uit Zamora, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Van Entrepenas naar Puebla de Sanabria - Reisverslag uit Zamora, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Van Entrepenas naar Puebla de Sanabria

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

27 Mei 2019 | Spanje, Zamora

Gisteren zaten we in een Casa Rural in een dorp zonder bar of restaurant. Er wonen ook maar enkele mensen in Entrepenas. De eigenaar van het Casa heeft ons 's avonds naar een restaurant gereden en de restaurant eigenaar heeft ons weer terug gebracht. Een mooie manier van klantenbinding. We hadden een pelgrimsmenu voor 12.90euro, met als hoofdgerecht zeetong of een groot stuk varkensvlees.
Vanmorgen om 6.15u opgestaan en na een karig ontbijt van twee sneetjes geroosterd brood op pad gegaan. Vandaag een korte tocht van ongeveer 19km. Het pad was wat glooiend en gelukkig met veel schaduw. Aan zon hebben we momenteel geen gebrek. De tocht was afwisselend en mooi, met veel bloemen en struiken in bloei. Onderweg kwamen we door verschillende dorpjes. In Otero de Sanabria passeerden we een kerkje met een reliëf van het vagevuur boven de deur.
Vanmiddag hebben we het oude centrum van Puebla de Sanabria bekeken. Na eerst van 14.30u tot 16.00u wat gegeten te hebben.
Puebla de Sanabria staat op de Unesco Erfgoed lijst. Alleen het kasteel was open voor bezichtiging.
Marianne neemt morgen een rustdag en zal niet verder met ons meelopen.
Vanavond rond 19.00 nog wat brood, een biertje en rond 21.00 naar bed.

• 27 Mei 2019 - 14:57

Bart:

Hoi, ik was al de conclusie aan het trekken dat lekker eten er niet in zit deze trip. De kilo's vliegen er zo af. Maar als jullie nu anderhalf uur hebben gegeten moet er ook weer behoorlijk wat bij zijn gekomen.
    Succes nog.

• 27 Mei 2019 - 17:16