Van Puebla de Sanabria naar Lubian - Reisverslag uit Zamora, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Van Puebla de Sanabria naar Lubian - Reisverslag uit Zamora, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Van Puebla de Sanabria naar Lubian

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

28 Mei 2019 | Spanje, Zamora

Van Puebla de Sanabria naar Lubian

Het is warm op de Route de la Plata.
Gisteren in de Alberque was dat goed te merken. Als je met 8 mensen op een kleine kamer ligt kan de temperatuur zodanig oplopen dat je maar moeilijk de slaap te pakken krijgt.
Het ritme in de alberque is dat zo rond 14.00 uur de peregrinos binnenkomen. Persoonsgegevens worden ingevuld en de credential krijgt een stempel met datum. Een bed krijg je toegewezen. Daarna was en zelfverzorging. Vaak is er een wasmachine aanwezig. Daarna diner en boodschappen doen. Om 21.00 uur naar bed om de volgende ochtend rond 6.00 uur op te staan. Je bent weer om 6.45 uur aan de wandel. Na 2 uur rust. Na 4 uur een lunch en daarna door naar de plaats van bestemming. Elke dag maar door. De weg gaat door. Ultreia is de term hiervoor.
Vandaag het hoogste punt in de route. We moesten over 1300 meter. Het ging eigenlijk best gesmeerd. Dat laatste kwam mede doordat de route naar de top over de weg moest ivm aanleg hoge snelheidslijn van de AVE.
De natuur blijft mooi en afwisselend. Wij komen over mooi begroeide paden waar fietsers totaal niet komen. Het is trouwens opvallend dat er best veel fietsers op de route zijn. We zijn ook mensen uit onze buurt tegengekomen.
We hebben ook begrepen dat de Route Frances en de Route del Norte nu drukker zijn dan ooit te voren. Vorige week is er op de route Frances in Roncevalles een nieuw record geboekt. Meer dan 500 mensen op een dag. Het zal een enorm probleem zijn om deze mensen een onderdak te bieden in de komende weken. Door deze drukte is ook de route del Norte drukker dan ooit. Het is trouwens gezellig om met een ander stel op te trekken.
Bij de foto’s wat sfeerbeelden van wat we tegengekomen zijn.

• 28 Mei 2019 - 14:32

Toon:

Hoi Pelgrims. Net effe bijgelezen, leuk zo'n reisverslag. Ik vind het verbazingwekkend dat jij met dat lange lijf, die vier uurtjes wandelen tot de lunch met 2 sneetjes brood met jam kunt overbruggen. Als je dat volhoudt kom je straks graatmager terug. Enne.. als je weer een vent treft die hard snurkt, gewoon op staan en vol op de bek kussen, werkt gegarandeerd, meteen stil.
    Geniet van de natuur en de mensen en pas op voor trappen! groet TenT

• 28 Mei 2019 - 14:45

Irene:

Wij hebben vorig jaar ook in Puebla de Sanabria geslapen na een zware fietstocht . Vlak voor Sanabria een zeer steile helling. De volgende dag zou nog zwaarder , steiler worden.
    De vader van de eigenaresse van het hotel heeft ons over het hoogste punt afgezet.
    Nog een fijne route naar Santiago en geniet van de bijzondere momenten.