Van Xunqueira de Ambia naar Ourense - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Van Xunqueira de Ambia naar Ourense - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Van Xunqueira de Ambia naar Ourense

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

02 Juni 2019 | Spanje, Ourense

Gisterenavond om 21.00 u naar bed en vanmorgen zijn we om 5.30u opgestaan, net als de meeste pelgrims. Ondanks een luidruchtige snurker hadden we redelijk geslapen. Iedereen wilde naar Ourense toe, een afstand van ongeveer 25km en wilde daar zijn voor het te warm zou worden. Wij kwamen ongeveer om 13.15u aan. De tocht was anders dan die van de afgelopen dagen. We liepen voornamelijk over asfaltwegen van dorp naar dorp. Dus veel mogelijkheden om koffie te drinken en wat te eten. We hebben twee stops gemaakt. De weg was voornamelijk licht dalend met hier en daar een stijging. We hebben weinig last gehad van de warmte. Achteraf is het ook minder warm geweest dan de afgelopen dagen.
We slapen vannacht in een hostel, omdat we morgen in Ourense willen blijven om de stad te bekijken en wat te rusten. We hebben er ongeveer 300km opzitten.
Na een goede douche hebben we geluncht en een kort bezoek gebracht aan een van de thermen van Ourense. Omdat we geen zwembroek hebben meegenomen, zijn we er niet in het warme water geweest.
We hadden tijd voor een terrasje. Zojuist nog wat gegeten en nu weer op tijd naar bed. Morgen kunnen we uitslapen.