A Susanne naar Santiago de compostella - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu A Susanne naar Santiago de compostella - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

A Susanne naar Santiago de compostella

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

09 Juni 2019 | Spanje, Santiago de Compostella

Van Susanne naar Santiago de Compostella
We zijn gearriveerd in Santiago. We zijn weer pelgrim af.

Vanacht heerlijk geslapen in Reina Lupa. Rond 8.00 uur op pad gegaan voor onze laatste 10 kilometer. Na wat inlopen moesten we een riviertje oversteken. Dus eerst weer omlaag en daarna omhoog. Na het bereiken van het hoogste punt zagen we de voorsteden al liggen. voor en nadat we de rondweg van Santiago gepasseerd te zijn ging het weer omhoog. Onze laatste helling zou het worden tot aan de kathedraal. Het gaf ons extra kracht. Toch altijd weer een mooi moment als je met zijn vieren bovenkomt. De camino-omhelzing werd bij elkaar uitgevoerd ten teken van dankbaarheid dat alles goed gegaan was. Na het afgeven van onze tassen naar de kathedraal gegaan. Van buiten was de kathedraal gerestaureerd. Van binnen nog niet. Er werden geen missen opgedragen. Toen maar naar het pelgrimsbureau voor het ophalen van de Compostella, het bewijs dat je de route gelopen hebt.
S-middags een beetje rondgehangen om het plein om andere wandelaars en fietsers binnen te zien komen.
Morgen de stad wat verder verkennen en daarna dinsdag naar huis met de trein.
De weg is voltooid.
Jammer dat de wandeling erop zit.
Fijn dat we weer naar huis kunnen.

• 09 Juni 2019 - 18:12

Bart:

Proficiat, knap gedaan weer

• 09 Juni 2019 - 19:03

Irene:

Gefeliciteerd. Wat een geweldige prestatie. Geniet nog een dag in Santiago.

• 09 Juni 2019 - 19:09

Jan:

Het lijkt gewoon te worden. Voor de derde keer te voet naar Santiago. Maar dat is het niet.
    Het is namelijk een geweldige prestatie.
    Jan

• 09 Juni 2019 - 20:14

Rob:

Gefeliciteerd, een hele prestatie. Geniet ervan.

• 10 Juni 2019 - 05:32

Pieter Vernimmen:

Ik bewonder jullie. Goede reis terug.

• 10 Juni 2019 - 05:57

Wim En Geja:

Proficiat mannen. Knap gedaan weer. We hebben jullie verslagen op de voet gevolgd in een redelijk nat ftankrijk. En een goede thuisreis gewenst. Tot over een paar weken in NL