Van San Pedro de Rozados naar Salamanca - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Van San Pedro de Rozados naar Salamanca - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Van San Pedro de Rozados naar Salamanca

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

22 April 2018 | Spanje, Salamanca

Vandaag zou het een eenvoudige tocht worden van 25 km voornamelijk bergaf. Omdat de weersverwachting aangaf dat het tot ongeveer 9 uur zou blijven regenen besloten we om niet eerder te vertrekken. Na een goed ontbijt en met een sandwich gingen we vol goede moed op weg. We ware het dorp nog niet uit of de poncho's moesten om. Niet getreurd want na 5 km zou er koffie zijn. De bar bleek echter al om 8.30u te sluiten. Daarna ging goed het vrij steil helling op en wandelden we daarna door een gebied met veel oude eiken. Vervolgens ging het gebied over in grasland. Tijdens het wandelen vroeg ik me af wat ik vandaag kon schrijven. Gelukkig werd ik geholpen door het weer. Nadat we onverwacht toch in een café wat hadden kunnen eten en drinken zagen we donkere wolken zich achter ons samenvallen, terwijl wij in het open veld nog een forse heuvel over moesten. Precies op de top van de heuvel begon het hard te regenen terwijl de dichtstbijzijnde schuilplaats 1 km verder lag. Het pad veranderde snel in een verzameling stroompjes. We hebben de km in 10 minuten afgelegd. Onder een viaduct gescholen totdat het minder regende. We waren tenslotte toch nat. De volgende schuilplaats was 20 minuten lopen, weer een viaduct. De regen werd niet minder en er kwam wat onweer bij. We besloten toen maar de bui echt af te wachten. Vervolgens kwamen we op een mooie manier Salamanca binnen. Snel naar het hotel, douchen en de stad in. We zijn naar de kathedraal geweest en hebben daar enkele uren rondgekeken. We kwamen daar verschillende medewandelaars tegen. Met hen zijn we uit eten gegaan. Dat was heel gezellig. Blijkt dat een Duitse dame ook als hobby kerkorgel speelt. Ze had in de kathedraal opvallend veel dezelfde foto's gemaakt als ik.

Tijdens een wandeling als vandaag is het vooral met jezelf bezig zijn, omdat de heuvels steiler en hoger zijn dan verwacht en je bezorgd bent over het water dat in je schoenen komt. Zo’n avond als vanavond maakt het allemaal weer goed. Morgen een dagje zonder rugzak.