Van Granja de Moreruela naar Tabara - Reisverslag uit Zamora, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Van Granja de Moreruela naar Tabara - Reisverslag uit Zamora, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Van Granja de Moreruela naar Tabara

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

23 Mei 2019 | Spanje, Zamora

Van Granja de Moreruela naar Tabara

Gisterenavond was er in de kerk nog een H. Mis waarbij de Poolse priester concelebreerde. We zijn er met een aantal pelgrims naar toe geweest. Ze hadden nog een lokaal koortje opgetrommeld die met krakende stemmen zongen. Na de mis met zijn alle pelgrims en de priester op de foto. .
Vandaag een mooie wandeltocht door een wat glooiend gebied. Een gebied waar weer volop bomen staan. Het weer tot 12.00u was prachtig, na 12.00u werd het wat warmer. Vanmorgen zijn we om 7.30u vertrokken en rond 14.00 waren we onze plaats van bestemming, zo'n 27 km verder.
Onderweg hadden we de optie om een stuk langs de rivier te lopen over een bergachtig pad of een stuk over asfaltweg te lopen. Hoewel het pad langs de rivier heel mooi was hebben we na 100m besloten om toch maar over het asfalt om te lopen. Achteraf hoorden we dat het bergpad best zwaar was, dus een verstandig besluit. We hebben bijna de hele dag samen gelopen met 3 andere Nederlanders,Marianne uit Rotterdam en Frans en Agnes uit Friesland. Alle 3 actief bij de Jacobsvereniging.
We zitten nu in een Albergue gebaseerd op de oude tradities. Gezamenlijk avondeten en morgenvroeg ontbijt. Bovendien wordt voor de was gedaan.

• 23 Mei 2019 - 12:01

Rita:

beste Jos,

volbewondering voor jou en je broer volg ik jullie. Lijkt me zo bijzonder, lopen, eten was, doen, uitrusten, slapen en weer lopen. Ben zo benieuwd wat dat met een mens doet....

groetjes Rita

• 23 Mei 2019 - 17:45

Bart :

Klinkt allemaal weer prima, mooie tocht weer.
    En ik heb weer een nieuw woord geleerd concelebreerde kende ik niet, te lang niet in de kerk geweest vrees ik.