Van Campobecerros naar Vilar de Barrio - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Van Campobecerros naar Vilar de Barrio - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Van Campobecerros naar Vilar de Barrio

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

31 Mei 2019 | Spanje, Ourense

Volgens onze boekjes was dit een tocht van bijna 34 km waarvan we 12km met de taxi hebben gedaan, namelijk van Laza naar Alberguaria. Het originele plan was om naar Alberguaria te gaan. We hadden echter gehoord dat de Albergue in Alberguaria gesloten was. Om te voorkomen dat we een lange, steile klim in de blakende zon moesten lopen hadden we besloten dat traject met een taxi te doen.
Vanmorgen stonden alle pelgrims om 5.45u op. Wij waren de laatsten die vertrokken omdat wij niet zonder ontbijt op pad wilden gaan. Om 6.45u waren we weg. De tocht begon met een forse stijging om het dorp uit te komen. Na enkele kilometers op 1000m hoogte gelopen te hebben begonnen we aan een prachtige 0afdaling over een breed pad naar Laza. Onderweg zagen we de constructie van een spoorbrug voor een nieuwe hoge snelheidslijn
In Eiras vonden we een rustplaats waar iemand koffie, heet water, wat koekjes en fruit had klaargezet voor pelgrims. Men kon dat nemen met het idee dat je daar wat geld voor gaf.
In Laza wat gedronken en met een taxi naar Alberguaria gegaan. Daar spraken we enkele wandelaars die de tocht wel tevoet hadden gemaakt en deze als zeer zwaar en warm omschreven. Na weer een lichte stijging, die vanwege de hitte al zwaar genoeg was daalden we af naar Vilar de Barrio. Onderweg kwamen we een aantal mountainbikers tegen die de steile afdaling op hun fiets deden. Een van hen is daarbij zo hard onderuit gegaan dat een ziekenauto werd gebeld om hem op te halen. Wat er precies is gebeurd weten we niet. In Vilar de Barrio hebben we ons intrek genomen in een nieuwe Albergue. Een alcoholvrij biertje gedronken, gedouched, was gedaan en nu wachten en wat rusten tot het avondeten. Start 20.30u.

• 31 Mei 2019 - 15:19

Bart:

Beetje steggelen is het wel om een taxi te nemen maar het is jullie vergeven (door mij maar of dat door iedereen wordt gedaan ....). Klinkt als een stevig tripje. Lijkt me dat jullie wel een biertje met alcohol hadden verdiend maar dat is natuurlijk aan jullie. Succes nog het laatste stuk.