Van Abadin naar Vilalba - Reisverslag uit Vilalba, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Van Abadin naar Vilalba - Reisverslag uit Vilalba, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Van Abadin naar Vilalba

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

11 Mei 2016 | Spanje, Vilalba

Gisterenavond na het eten hebben we nog gezellig zitten praten met de twee Spanjaarden Juan en Miguel die we die dag een paar keer hadden ontmoet. Juan spreekt goed Engels en Miguel een beetje Duits. Voldoende om gezellig met elkaar te lachen. Juan vertelde ons dat de begraafplaatsen met name vanwege hygiënische redenen boven op de berg lagen. Dus Jan je hebt gelijk. Een tijd geleden spraken we hierover ook met Cathy uit Leeds. Zij vertelde dat op sommige plaatsen in Engeland de kerkhoven ook
P
boven op een heuvel liggen. Speciaal voor de sjouwers van de lijkkist stonden er onderweg bankjes, die coffin benches heten.
Vanmorgen rond 8.30u vertrokken voor een wat korte tocht en naar verwachting ook gemakkelijke tocht. Dit keer veel over bospaden en steenslag wegen. In mijn boekje stond dat deze wegen na regen in kleine riviertjes veranderen . Laat het nu gisterenavond fors hebben geregend. Dus veel modderpaden. Inmiddels weten we redelijk hoe we over deze paden moeten lopen zonder al te veel modder aan de schoenen te krijgen. Kwestie van goed kijken en goed balanceren
Vandaag waren we al vroeg op de plaats van bestemming en hebben we onze intrek genomen in pension Terra Cha.
Morgen en overmorgen hebben we twee lange tochten; nodig in verband met gebrek aan slaapplaatsen.
We hopen maandag in Santiago te arriveren.

• 11 Mei 2016 - 19:22

Frans En Toos:

Komen jullie niet een aantal dagen eerder aan in Santiago dan de planning was? Ik geniet van jullie reisverslagen, maar soms mis ik, net als Jan, jullie persoonlijke verhalen en gevoelens en wat deze tocht met jullie, ieder apart, doet. Maar verder, niets dan respect. Ik ben trots op jullie.
    Groetjes Toos

• 11 Mei 2016 - 21:57

Bart:

Heel goed heren. De vaart zit er in en zo hoort het ook toch?
    De laatste paar dagen gaat ook nog wel lukken neem ik aan.
    Wanneer zijn jullie dan weer thuis? De grootse ontvangs met burgemeester en de pastoor moet natuulijk wel georganiseerd worden.
    En als ik zie wie er allemaal lintjes krijgen dan krijgen jullie die vast ook wel!