Zon,regen, hagel en storm - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Zon,regen, hagel en storm - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Zon,regen, hagel en storm

Door: JosenGerard

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

10 April 2012 | Spanje, Madrid

Gisteren zijn we na een voorspoedige reis in Saint Jean Pied de Port gestart met onze lange tocht naar Santiago. Wij hadden prachtig weer op onze eerste tocht. Was ook nodig op onze steile klim naar onze eerste refugio in Orisson. We hadden daar slaapkamers met 3 stapelbedden. Verder was er een pelgrimsmenu met witte bonen.
Vandaag onze tocht door de Pyreneeën met regen hagel storm en zon. Het was een hele ervaring en ook een mooie tocht. Na een warme douche weer helemaal de oude.

Gerard

ik heb vandaag een totaal andere ervaring gehad. Gisteren een mooie hete en vooral zware dag gehad. De hellingen waren bijzonder steil en dat voor de eerste dag. Vandaag waren de hellingen minder zwaar en gingen dus relatief snel naar boven. Vandaag was echter de slagregens en de harde wind van voren de spelbreker. Ik ben teruggegaan en heb het genoegen gehad om tegen een tv-ploeg aan te lopen van de KRO. na een interview over het doel van de reis ben ik naar roncevalles gebracht. De nieuwe serie over de camino wordt eind mei uitgezonden. Wie weet.
We zijn nu gedouched en om 19.00 uur het pelgrimsdiner met hopelijk wat anders dan bruine bonen met spek. Om in sferen te blijven van het interview zullen we de pelgrimsmis bezoeken.
Tot de volgende keer maar weer.
Jos

• 10 April 2012 - 14:10

Jeroen Van Rooij:

Hoi Jos en Gerard,
    Mooie verschillen al in die eerste twee dagen!
    Hopelijk gaat het weer niet al te veel spelbreker zijn (beetje regen kan geen kwaad, het is per slot van rekening een pelgrimstocht...).
    Op naar de Basken!
    Groeten,
    Jeroen

• 10 April 2012 - 15:27

René En Joke.:

twee gezonde mannen zullen de ontberingen aan kunnen
    doe het jullie niet na hoop dat de weergoden jullie de komende tijd welgezind zijn.
    prettige voortzetting van jullie reis.
    eet vooral gezond.

• 10 April 2012 - 16:18

Bart Wigman:

Leuk jullie eerste berichtje maar ik begrijp dat ik me toch wat zorgen moet maken, de eerste dag al stiekem liften !!! Ik zal een kaarsje opsteken dat helpt vast.
    Lijkt me niet zo lekker elke dag bonen of ze nu wit of bruin zijn dus ik zou maar gewoon een lekker restaurantje uitzoeken.
    Succes verder,
    Bart

• 10 April 2012 - 16:47

Annerie:

De eerste kilometers zitten erop! En jullie back-to-basics ervaring is begonnen.. Waarschijnlijk zullen jullie hierna mijn studenten-maaltijden meer waarderen ;) Bonen zijn trouwens een goede bron van koolhydraten, voor dat extra beetje energie.

Veel succes met de volgende etappes!

• 10 April 2012 - 17:12

Jo Spanjers:

hoi jammer van het weer maar echte mannen gaan door zo als jullie
    GAS ER OP gr loes jo

• 10 April 2012 - 17:40

Jorien:

Hey Pap en ome Gerard,

Het echte avondtuur is dan toch begonnen!
    En zoals ik al lees, twee verschillende avonturen!
    Jammer dat het weer even tegenzit, maar ook dat hoort erbij!

@Pap: ik snap wel dat je een korte lift hebt genomen. Om door hagel en regen nu meteen het risico te lopen om op de tweede dag een blessure op te lopen... En leuk dat je mee hebt kunnen werken aan een tv programma. Ben benieuwd!

Enne met dat eten komt het vast goed.
    Vanuit vroeger zijn jullie het toch gewend om meerdere dagen achter elkaar hetzelfde te eten :)

Liefs van ons vier!

• 10 April 2012 - 20:58

Wouter:

Warme douches? Ach wat hebben jullie het luxe!

• 10 April 2012 - 20:59

Charlotte:

Bonen schotels kunnen heel lekker zijn in een regionale franse pot!
    Niet zo kieskeurig......
    Alle seizoenen op een dag, dat heeft toch ook wel wat. Het is wat meer lopen en minder wandelen op die manier.
    Probeer er toch maar van te genieten:-)

• 11 April 2012 - 08:25

Martijn:

Ongelofelijk hè Wouter? En dan hebben ze ook nog maar liefst DRIE stapelbedden. Je hebt werkpaarden...

• 11 April 2012 - 12:07

Hans Van De Griendt:

Hallo Jos & Gerard.Zo dan komen jullie dus eind mei misschien op de Televisie dan gaan we kijken.
    Het is wel sappelen geblazen he? Hou je taai en de groetjes van Maria en mij.

• 11 April 2012 - 14:43

Theo Timmers:

Ik wordt jaloers als ik het lees. Prachtige ervaringen, nu al. Gewoon voet voor voet zetten dan komen jullie er wel. Er staat jullie vast nog heel wat te wachten. Ik blijf benieuwd.
    Groeten, ook van Marianne

• 11 April 2012 - 14:53

Marjan:

Ja, Wouter en Martijn, je kunt beter pelgrimeren dan studeren ....

Gerard en Jos dank jullie voor jullie leuke, korte (houden zo) berichtjes. Heb een goede tijd samen!

• 14 April 2012 - 10:28

Theo En Joke:

Na al dat trainen in de buurt van Best, ziet het er nu toch heel echt uit. Nog een voorspoedige voettocht gewenst. We zullen jullie zo af en toe volgen.

groeten van Theo en Joke Louwers