Carrion de los Condes-San Nicolas - Reisverslag uit San Nicolás del Real Camino, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Carrion de los Condes-San Nicolas - Reisverslag uit San Nicolás del Real Camino, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Carrion de los Condes-San Nicolas

Door: JosenGerard

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

26 April 2012 | Spanje, San Nicolás del Real Camino

Vandaag eindelijk weer eens lekker wandelweer. We trokken er vanmorgen vroeg vanuit Carrion de Los Condes richting Terradillos en Templaros. We moesten eerst 17,2 km overbruggen om bij het eerste dorp Calzadilla de la Cueza te komen. Het was koud. De temperatuur gaf vanmorgen één graad aan. Bij het inpakken van de weinige kleding hebben we geen rekening gehouden met deze kou. Sokken kwamen goed van pas om de kou wat te trotseren. Alles wat ons warm houdt c.q. de wind tegenhoudt hadden we aan. Dat laatste is eigenlijk al een aantal dagen zo. Toch hebben we vandaag goed kunnen opschieten daar de harde wind van gisteren wat was gaan liggen. Wij Nederlanders zijn wat wind gewend, denken we. We hebben na 27,6 km besloten om in Terraillos de Templorios door telopen naar San Nicolas vijf kilometer verder op. Vandaag hebben we dus 32.6 km gelopen.
We slapen in een particuliere herberg Laganares, werkelijk een aangenaam onderkomen.
Belevenissen van gisteravond en vandaag. Gisteravond gaan eten in een pizzaria. Je zou denken dat ze pizza´s hebben, indien daar de kaart vol van staat. Niets was minder waar. De oven stond niet aan. We hebben ons daarna weer op het pelgrimsdiner gestort voor een bedrag van EURO 10,- voor een driegangenmenu inclusief een kruikje wijn, die over het algemeen in deze streek goed te drinken is. Vroeg naar bed gegaan, doch het advies om veel water te drinken, wat trouw is opgevolgd, had als gevolg dat we meerdere malen uit bed moesten. Indien je boven in een stapelbed ligt op een kamer met 8 personen dan is dat vervelend.Maar goed.
Na vandaag de eerste 17,2 km gelopen te hebben en aankwamen in Calzadilla de la Cueza vielen alle pelegrino´s de plaatselijke bar aan. Het was een drukte van belang. Het kon wat beloven in de alberques van Ledigos en Terradillos de Templarios. Dit was mede reden voor ons om door te wandelen naar San Nicolas. Gezien het onderkomen hebben we daar zeker geen spijt van. Wat ons wel opvalt is dat er veel meer alberques zijn als in ons boek ¨te voet naar Santiago de Compostela¨ staan aangegeven. We hebben begrepen dat er onder de lezers iemand is die binnenkort deze tocht ook gaat maken. Hopelijk kan deze boodschap hem wat gerust stellen.
Morgen verder.

• 26 April 2012 - 15:36

Jeroen VR:

Fijn dat het weer wat beter was. Toch wel aardig om een keer niet in de regen, hagel en volle wind te lopen. Helaas geen pizza, maar die kruikjes wijn klinken ook prima.
    Niet te veel water vanavond en morgen weer veel succes!

• 26 April 2012 - 20:07

Nelly En Bas:

Hallo Jos en Gerard,Even een groet uit de willemIIstraat en wat nieuwtjes uit de straat.hier is het koud en nat en zo nu en dan best veel wind maar dat minder leuke weer is bij jullie ook in de reclame ,toch petje af dat jullie dan toch door blijven lopen.Het nieuwe huis (voorheen van Verver ) heeft het hoogste punt bereikt ik denk dat deze week de pannen er op komen,volgens mij wordt het dat huis het mooiste van de straat maar ja wij zijn ook blij met wat we hebben,Het huis van Loosdrecht wordt ook flink verbouwd ,containers met puin vullen het straatbeeld. Bij buurman Huub veranderd ook iedere ook wel iets alles wordt beter of mooier.Gerard,de haag bij jullie begint al flink te groeien ,dus bij thuiskomst (maar dat is voorlopig nog niet) dan kun je meteen je armspieren weer gaan trainen je beenspieren zal voorlopig niet nodig zijn. Nou zijn jullie een beetje op hoogte van het wel en wee hier. Nou loopse en ik meld wel weer als ik nieuws heb . Gr. Nelly en Bas