Van Airexe naar Portela - Reisverslag uit Portela, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Van Airexe naar Portela - Reisverslag uit Portela, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Van Airexe naar Portela

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

09 Mei 2012 | Spanje, Portela

Gisterenavond hebben we onze natte spullen allemaal kunnen wassen en drogen. De meeste anderen lieten hun spullen drogen op de slaapzaal waardoor het een behoorlijke stinkboel werd. We hadden een slaapzaal voor 20 personen met een fors aantal flinke snurkers. Vanmorgen met goede zin opgestaan want het zou tenslotte goed weer gaan worden. We vertrokken dus met regen. De regen bleef gelukkig beperkt tot enkele buitjes en rond 11.00u begon het weer sterk te verbeteren. We kregen het er warm van. De wandeltocht was daarom heel aangenaam. We zouden eerst tot Melide wandelen, maar we waren daar al vrij vroeg we besloten door te wandelen. We hebben twee kerkjes bezocht onderweg, een Mariakerkje in Leboreiro die is ons boek werd aanbevolen en een kerkje in Melide met een speciaal kruisbeeld ( Christus aan het kruis met een arm naar beneden hangend). Onderweg kwamen we Bregje tegen die in Sarria was gestart met de Camino. Wij zijn samen verder gewandeld. Zij had een kamer gehuurd in een hostal in Portela. Wij hebben haar geholpen met het zoeken hiervan. Dat was wel even zoeken. Omdat we vanwege het gesnurk slecht hadden geslapen hebben we ook een kamer genomen in zelfde hostal. Vanavond hebben we lekker tapas gegeten als afsluiting van een leuke wandeldag. We zitten nu op zo'n 45 km van Santiago, nog twee dagen wandelen. Het wordt inmiddels veel drukker met wandelaars, velen zijn op 100 km van Santiago gestart. We zien plotseling ook veel meer taxis rijden om vermoeide wandelaars een beetje te helpen.
Morgen weer verder met mooi weet

Gerard en Jos

• 09 Mei 2012 - 21:15

Jorien:

Eindelijk goed weer... Super!
    En morgen zelfs 27 graden. Dat wordt afzien :)

Geniet er nog even van!
    Liefs van ons viertjes

• 10 Mei 2012 - 11:39

Peregrinofrans:

¡Hola Peregrino's
    Als ik zo jullie verhalen lees dan merk ik wel dat ook bij jullie deze pelgrimstocht een metafoor is voor de levensweg zelf, met mooie en minder mooie momenten.
    Je zult ze beide veel intenser ervaren dan in het "normale " leven. Je hebt immers meer tijd om ze te beleven.
    Tijdens mijn wandeltochten heb ik dat ook mogen ervaren en ik wens, dat dat bij jou ook zo mag zijn.
    Er is een gedicht van Werner Sprenger dat deze ervaring heel mooi verwoord en ik geef het jou graag mee voor onderweg, maar ook voor de dagelijkse levensweg die je straks weer op zult gaan:

Er is een weg
    die niemand gaat
    als jij hem niet gaat

wegen ontstaan
    wanneer wij ze gaan

Zoveel dichtgegroeide,
    wachtende wegen
    van niet geleefd leven overwoekerd

Er is een weg
    die iemand gaat
    wanneer jij hem niet gaat

Jouw weg is er,
    een weg die ontstaat
    wanneer jij hem gaat

Buen Camino,

• 10 Mei 2012 - 12:05

Joop:

Hallo Gerard en Jos.
    Nog even doorzetten en de pelgrimstocht is volbracht. Hopelijk zet het mooie weer de komende dagen door en zijn er nog vele mooie vergezichten en kerkjes onderweg te bewonderen. We zetten de champagne hier al koud!
    Goede reis