salamanca - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu salamanca - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

salamanca

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

23 April 2018 | Spanje, Salamanca

Salamanca
Een heerlijke stad om een dagje rust te houden. Genoeg te zien om de tijd te doden. We hebben gisteren de oude en nieuwe kathedraal al gezien. Vandaag volgden de andere hoogtepunten van de stad. Doch eerst hebben we onze kleding gewassen in een wasserette. Volgens ons was het nodig daar door al het zweet, regen en zonneschijn de kleding niet al te fris meer rook. Nu ruikt het weer als een roosje naar het gedicht “ hopje hopje hopje, driemaal door het sopje etc”.
Na de was de stad in. Begonnen met huis met de de schelpen (casa de las Conchas) waar de bibliotheek in is gevestigd. Daarna bezoek aan de oude universiteit. We hebben hier o.a de senaatszaal, zaal waar promoties werden gevierd en het trappenhuis bezocht, waar de bisschoppen op de muur werden vermeld die afgestudeerd waren in Salamanca op deze universiteit in de afgelopen tientallen jaren. De universiteit is trouwens gesticht door Jezuiten. Natuurlijk ook de kerk van de universiteit bezocht. In de namiddag nog het convent van de paters Dominicanen bezocht (convento de San Esteban).
Nu weet het normale ritme oppakken.
Straks nog een goede voedzame diner in de buurt van de Plaza Mayor.

• 23 April 2018 - 21:57

Jorien:

Heerlijk een dagje rust!
    Een goed hotel en lekker eten...

Zijn jullie Jan en Irene al tegengekomen?

Wij maken op de waddeneilanden ook mooie wandelingen. Geen 30km per dag, maar met 10km zijn we ook al erg trots op vooral de kids!

Succes met het tweede deel van jullie tocht!

• 25 April 2018 - 12:31

Jonas:

Verdiende loon..! Zo vergeet je snel de nattigheid van het eerste deel !
    De moeite waard toch? Ga zo door en je krijgt nog meer beloningen.

Groeten,