Van rionegro del Puente naar Entrepenas - Reisverslag uit Zamora, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Van rionegro del Puente naar Entrepenas - Reisverslag uit Zamora, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Van rionegro del Puente naar Entrepenas

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

26 Mei 2019 | Spanje, Zamora

Van RIOnegro del puente naar Entrepe
Na gisteravond eerst wat tapas te hebben gegeten zijn we vroeg naar bed gegaan om vandaag weer vroeg te kunnen vertrekken. De laatste jaren was het regenachtig op onze camino’s maar nu is het meer dan mooi weer. Temperaturen die overdag stijgen maar hoge waardes en in de komende dagen naar soms ver boven de dertig graden. Vandaar vroeg vertrekken en rond de klok van 14.00 uur proberen binnen te zijn. Er zijn wandelaars bij die in de schaduw eerst hun siësta houden om wat later op de dag verder te wandelen. Vandaag was het weer een prachtige natuur. Eerst door een wat opener gebied en later wat meer bossages met de nodige schaduw. De natuur laat zich van zijn mooie kant zien. De brem staat overal in bloei. De aangeplante bloemen staan er in hun volle glorie bij. De vogels laten zich goed horen in hun broedtijd. Het landschap wordt glooiender. We gaan elke dag weer een stukje meer de hoogte in. Morgen gaan we over 1000 meter. Het gebied waar we door heen lopen is zowat uitgestorven. Oude huizen met wat oude mannen en vrouwen zittend op een bankje het plaatselijk nieuws doornemend. Benieuwd wat ze elkaar te zeggen hebbend. Morgen verder naar Puebla de Sanabria.
We moeten nog 270 km