Van A Gudina naar Campobecerros - Reisverslag uit Zamora, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Van A Gudina naar Campobecerros - Reisverslag uit Zamora, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Van A Gudina naar Campobecerros

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

30 Mei 2019 | Spanje, Zamora

Van A Gudina naar Campobecerros
Weer vroeg vertrokken. De maan stond nog aan de hemel.
Het zou een rustig dagje moeten worden vandaag. Doch de stijgingen en dalingen van de afgelopen dagen hebben hun weerslag gegeven op mijn prestaties. De eerste stijging voelde al moeizaam aan. We lopen nog steeds met zijn vieren, hetgeen ook weer de motivatie geeft om door te gaan. Vandaag liepen we gemiddeld op een niveau van meer dan 1000 meter. De weg volgde de richel van de bergen. Links en rechts waren prachtige vergezichten. Soms werden we van de weg geleid. Op een van de zijpaden bij het plaatsje Venda de Theresa hebben we rechtsomkeer gemaakt daar een drietal honden op ons afkwamen. Hun wijze van blaffen en grommen was zodanig dat we het niet vertrouwden.
Het vervolg van de tocht ging heel relaxed omdat we een goede keuze hadden gemaakt om de laatste kilometers de weg aan te houden in plaats van een kortere weg over een heuvel.
Het blijft maar mooi weer. Soms wel een beetje te warm. In de komende dagen wordt het zelfs nog warmer. Op de route de la Plata is het moeizamer om een plek voor een overnachting te vinden. Het blijft een beetje puzzelen en zeker als je weet dat een vrij grote alberque na Laza is gesloten.
We zijn nu nog 175 km verwijderd van Santiago.
De weg gaat door “ultreia”.

• 30 Mei 2019 - 18:03

Mariet:

Jullie gaan wel als een speer! Erg goed van jullie!
    Gebied ziet er mooi uit. Nog een goeie tocht en sterke benen!
    Mariet

• 30 Mei 2019 - 18:11

Marijke:

Hi Gerard, van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag! Voor beiden, nog veel plezier! Marijke, Hans, Loes, Geert