Van Vilar de Barrio naar Xunqueira de Ambia - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Van Vilar de Barrio naar Xunqueira de Ambia - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Van Vilar de Barrio naar Xunqueira de Ambia

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

01 Juni 2019 | Spanje, Ourense

Vanvillar de Barrio naar xunqueria de Ambia

We hadden al een korte tocht in de planning. Achteraf kwam dat bijzonder goed uit gezien de hoge temperaturen vandaag. Op dit moment bij het schrijven van de blog (17.30 uur) is het nog meer dan 30 graden. Het asfalt is nu zodanig warm dat je voeten er goed onder te lijden.
Morgen naar de stad Ourense. We willen vroeg weggaan om weer zo vroeg mogelijk in Ourense te zijn.
Over vandaag kan verteld worden dat we weer door een mooi landschap hebben gelopen. De eerste horreos, die zo kenmerkend zijn voor Galicië,
zijn we weer tegengekomen. (Opslagplaats voor mais, graan etc).
Gelukkig hebben we de nodige zandpaden gehad met soms mooie rotsformaties).
De natuur is nog steeds uitbundig. Op het land zijn de nodige mensen bezig om hun groente te verbouwen. Zij zijn bijzonder vriendelijk. Bon viaje hoor je uit de meeste monden. Je krijgt vaak een glimlach terug als je goedkeurende opmerkingen maakt over datgene wat er op het land groeit. Mooi is dat.