Van Ciruena naar Belorado - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Van Ciruena naar Belorado - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Van Ciruena naar Belorado

Door: JosenGerard

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

19 April 2012 | Spanje, Belorado

In Ciruena hebben we gelogeerd in de enige refugio van het gehucht. Het was een hele ervaring. De beheerder sprak alleen Spaans, het huis had nog geen verwarming en tijdens de hele harde wind gedurende de nacht klapperden alle ramen. De beheerder had een echt pelgrimsmenu samengesteld bestaande uit linzen met stukjes worst en nog wat onduidelijke groenten met als nagerecht een appel of sinaasappel. Een aantal Fransen die klaagden over de kou deed hij af door te zeggen dat hetgeen hotel was maar een alberque.
Vanmorgen rond 07.45 vertrokken met weer zware wind tegen. Rond 9 uur waren we in Santo Domingo de la Calzada. Deze plaats heeft een prachtige kathedraal met als bijzonderheid dat in de kathedraal een haan en een kip leven ( Google dit maar even).
Daarna verder doorgelopen met een koffie en lunch break naar Belorado, eerst nog met harde wind tegen. Toen de wind afzwakte kwamen er enkele buitjes. Het was een lange wandeling van ruim 28 km. Onze voeten waren blij dat ze er waren.
Wim de wijn pomp hebben we inderdaad gezien en de wijn hiervan ook geproefd al was het vroeg in de ochtend

Jos en Gerard

  • 19 April 2012 - 18:25

    Marcel:

    Jullie genieten ervan, dat is wel duidelijk.
    En als je eenmaal een pelgromsmenu gegeten hebt....
    dan kun je weer heel wat wind trotseren.
    Veel plezier en groeten van HTC32

  • 19 April 2012 - 19:36

    Wim Scheffers:

    Mannen, ik kon me al niet voorstellen dat jullie zonder een neut waren doorgelopen. Juist 's morgens verwarmt de wijn de mens het best ( En de kater komt altijd later )

    Het wordt langzaam wel tijd voor een beter weertype, met verhalen dat jullie heftig transpirerend onder de brandende spaanse zon met moeite 25 km onder de stappers hebben weggewandeld, enz enz.

    Grapje mannen, zo heet hoeft niet, maar een lekker briesje en 24 graden onder een voorjaarszonnetje komt jullie langzaam wel toe, na de forse prestatie die jullie al hebben geleverd. Gelukkig zie ik op jullie kaartje langzaam Burgos verschijnen. Gun jullie zelf daar een dag rust en geniet van die prachtige stad, we zien uit naar jullie verslag daarvan


  • 20 April 2012 - 06:01

    Lous:

    Over jullie en jullie tocht hoorde ik van Thom langerwerf. Hij vond het goed dat ik een reactie schreef. Daar ben ik dan. Ik woon in Waalre. 3 Jaar geleden liep ik hetzelfde stuk van de Camino dat jullie nu doen. Al lezend herbeleef ik mijn tocht. De afgelopen jaren loop ik stukken in Frankrijk om het tot een geheel te maken. Eind mei start ik ook weer.
    Ik wens jullie een mooie tocht, met veel goede ontmoetingen, prachtige paden.
    Burgos is de moeite waard om een dag te blijven.
    Buen Camino.

    Lous Wijnand.

  • 20 April 2012 - 06:22

    Jorien:

    Hoop idd dat het weer snel beter wordt voor jullie. Maar verder klinkt het nog steeds als een geweldig avontuur! Jullie zijn alweer bijna twee weken op weg! Bedankt voor alle leuke verhalen!
    Hier in nederland gaat het prima. Gisteren een paspoort voor Aniek en Pepijn aangevraagd. Dat was nog een heel gedoe. Pasfoto's maken was nog niet zo gemakkelijk. Zometeen gaan we ook maar eens een stukje wandelen, het is hier zowaar een keer mooi weer!

    Groetjes van ons vier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos en Gerard

Actief sinds 16 Maart 2012
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 61129

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: