Van Reliegos naar Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Van Reliegos naar Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Van Reliegos naar Leon

Door: JosenGerard

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

28 April 2012 | Spanje, León

Zoals gisteren al gemeld wilden we vandaag naar Leon gaan. De afstand die we nog moesten overbruggen was nog maar 25 km. Wij zijn rond 8.00 u gestart en moesten zo'n 6 kilometer lopen alvorens te kunnen ontbijten.
Het eerste stuk was erg rustig. Later liep het voetpad dicht langs een autoweg waar veel autos overheen kwamen. Een stuk van het pad liep zelfs over de vluchtstrook. Voor Leon moesten we nog even een heuvelrug over. Daarna moesten we een aantal autowegen over. Gelukkig zijn daarvoor speciaal voor voetgangers bruggen aangelegd. Rond 14.00u waren we in Leon. Vanmiddag hebben we de kathedraal bezocht daar kwamen verschillende mensen tegen die we een aantal dagen geleden ook hadden ontmoet en in zelfde tijd naar Leon waren gelopen, met andere tussenstops als wij. De kathedraal van Leon is vooral bekend vanwege zijn gebrandschilderde ramen. Helaas scheen de zon niet. De kathedraal staat momenteel in de steigers. We hadden kaartjes gekocht voor een rondleiding om 18.00u maar die viel letterlijk in het water vanwege een hoosbui en onweer.
Hadden we gisteren niet zo ver gelopen dan hadden we wellicht laatste stuk in het hele slechte weer moeten lopen. Onze wandeltocht was helemaal droog verlopen. Dus ook om deze reden heel goed dat we gisteren door waren gegaan.
Morgen sightseeing in Leon. Hopelijk met wat droog weer.
Jos en Gerard

• 28 April 2012 - 19:06

Jorien:

Hey bah, nog steeds zo'n slecht weer.... de wolkjes voor morgen zien er niet veel beter uit! Wellicht moeten jullie de dag van morgen ook maar gebruiken om wat warme kleding te kopen! Maar het kan toch niet nog drie weken zo'n weer blijven.... Dus we blijven voor jullie duimen! Hier in Nederland is het trouwens niet veel beter!

Rust lekker uit morgen!
    Groetjes Jorien

• 29 April 2012 - 06:44

Jeroen VR:

Klinkt niet als het optimale wandelpad zo in de buurt van die snelwegen. Nu is Leon natuurlijk wel een knooppunt van wegen, dus moeilijk aan asfalt te ontsnappen.
    Hopelijk wordt het weer wat beter, het is jullie van harte gegund.
    Geniet van de welverdiende rustdag!
    Groeten,
    Jeroen

• 29 April 2012 - 07:48

Rob Hulskes:

Hallo Jos en Gerard,
    Leuk om al jullie avonturen te lezen en zodoende de tocht ook een beetje te volgen. Het is net een jongensboek. Jammer dat het weer jullie enigzins tegenzit maar met het einddoel in het vizier moet het toch lukken. Veel succes en geniet van de ervaringen. Groeten uit Boxtel, Rob.

• 29 April 2012 - 22:01

Peregrinofrans:

Hallo Pelgrims,

Om de "meelopers"een beeld te geven waar jullie gisteren ( kort voor León ) hebben gelopen, zie: www.youtube.com/watch?v=SQGq96LFeb8
    De N120 kwamen jullie ook al tegen bij Logroño. Ook later naar Astorga en vanaf Ponferrada zal je deze weg tegenkomen.