Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Burgos

Door: JosenGerard

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

22 April 2012 | Spanje, Burgos

Vandaag een dag van rust voor onze vermoeide lichamen, nadat we gisteravond een goed restaurant met dito menu hadden gekozen. Politiek was het onderwerp tussen Gerard en mij. Na het diner vernamen we van de politieke problemen in Nederland. Als je de spaanse problmen aanschouwt Dan moet je hopen dat het niet zover komt in Nederland. Vandaag Burgos verkend. De kathedraal hadden we gisteren al bekeken. Vandaag de overige belangrijke toeristische punten. Burgos is al oud en strategisch gebouwd. oOp de heuveltje boven de stad het kasteel en daar onder de kathedraal. Het kasteel met een bijzonder mooi uitzicht over de stad, had als bijzonders een onderaardse gangenstelsels en een waterput met een trap eromheen van om en nabij 59 meter diep. Van het kasteel uit weer de heuveltje af. Een aantal toegangspoorten en kerken bezocht om daarna weer terug te keren naar het plein bij de kathedraal. Op het terras een leuk gesprek gevoerd met een Amerikaanse en Engelse arts. Terug naar het hotel voor de voorbereidingen van morgen. Groeten vanuit een droog Burgos. Jos en Gerard

• 22 April 2012 - 18:37

Wim Scheffers:

Jos, heb je het diner al genoten, wat Geja en ik je hebben aangeboden? Je zou er een speciale plek voor uitzoeken, dus we zijn benieuwd

• 23 April 2012 - 09:43

Hans En Josje:

Hoi mannen van stavast,

Wij bewonderen jullie doorzettings vermogen. Goed te lezen dat jullie volharden in deze Camino.
    Zoals jullie misschien wel gehoord hebben zijn de onderhandelingen van onze "gedoog regering" geklapt. Alles zal opnieuw besproken en berekend moeten worden om een goed bezuinigings plan bij Europa in te dienen.
    Ook is er sparke van het feit dat we onze triple A status gaan verliezen. Fijn zo'n regering. Er zullen nieuwe verkiezingen uitgeschreven worden, dus jullie kunnen een nieuwe discussie onderweg starten "waar stemmen we op".

Verder veel succes en erg goede benen en voeten gewenst voor de rest van jullie tocht.

• 23 April 2012 - 19:35

Jorien:

Hey pap en ome Gerard,

Hoe is het vandaag gegaan.
    Ik zie dat jullie eindelijk een droge dag hebben gehad (toch)...
    Ben benieuwd naar het verslag!

Truste alvast.
    Liefs ons vier!

• 23 April 2012 - 19:37

Peregrinofrans:

¡Hola Peregrino's,
    De route morgen: Burgos uit naar Tardajos is niet bijzonder, maar ook niet vervelend. Na 9 km komen jullie in Tardajos, mogelijk nemen jullie een koffie met een grote bocadillo, genoeg brandstof voor de klim naar de 1e meseta (hoogvlakte). Daarna nog 2 km door een moerasachtig gebied naar Rabé de las Calzadas. Over dit zompige traject gaat het volgende Spaanse rijmpje: “De Rabé a Tardajos no te faltarán trabajos, de Tardajos a Rabé, libéranos, Dómine!”. Van Rabé naar Tardajos ben je altijd de klos, van Tardajos naar Rabé alweer, help ons lieve Heer.
    Na Rabé klimmen jullie geleidelijk aan 150 meter naar de 1e meseta. Op de top kijken jullie mooi uit op Hornillos del Camino, dit deel van de route is mooi met links en rechts valleien en heuvels.
    Vervolgens dalen jullie snel af en komen jullie in Hornillos.
    Na Hornillos gaat het pad weer omhoog naar de 2e meseta. De klims houden wat langer aan, maar zijn niet lastig. Iets verderop, in de afdaling, komen jullie langs Arroyo San Bol met een zeer primitieve herberg: een generator voor elektra, geen stromend water, wel buitendouche, een latrine i.p.v. een wc, en naar men zegt veel gastvrijheid van de twee hospitaleros.
    Via een 3e klim komen jullie op de meseta naar Hontanas.
    Geniet van elke stap...

Buen Camino,

• 24 April 2012 - 13:52

Hans En Netty:

Nou, jullie boffen niet met het weer, maar zo te lezen maakt de geweldige wandeling alles goed. Inmiddels hebben jullie er vandaag weer een tocht opzitten. Petje af voor jullie prestatie en doorzettingsvermogen.

Hartelijke groet vanuit een (met excuus) zonnig Athene,