Van Ponferrada naar Pereje - Reisverslag uit Pereje, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu Van Ponferrada naar Pereje - Reisverslag uit Pereje, Spanje van Jos en Gerard Beenker - WaarBenJij.nu

Van Ponferrada naar Pereje

Door: JosenGerard

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gerard

06 Mei 2012 | Spanje, Pereje

We hebben enkele dagen geen internet gehad vandaar 3 verslagen die we op zondag schrijven. Op vrijdag 4 mei zijn we na een ontbijt in de keuken van de albergue in Ponferrada rond 7.45u op weg gegaan. Het doel was in ieder geval Villafranca halen dat op zo'n 24 kilometer verder lag. Op zich valt er niet zoveel te vertellen over de etappe. Het eerste stuk van de etape was vrij saai omdat we de stad uitmoesten en een tijd langs de weg moesten lopen. Bij onze eerste stop kwamen we Joke,Sietze en Helmut tegen en we zijn samen verder gaan lopen. Op een gegeven moment, na Cacabelos besloten we niet langer meer de weg te volgen maar de alternatieve route door de wijnvelden. Dat bleek een goed besluit. Het was daar erg mooi. Helaas regende het behoorlijk en waren we nogal nat toen we Villafranca bereikten. Onze reisgenoten besloten te stoppen vanwege het slechte weer. Wij besloten nog wat verder te gaan naar Pereje omdat de tocht op zaterdag anders erg zwaar zou worden. We hadden ons eerst opgewarmd in een café en zijn daarna weer verder gegaan. De weg was mooi langs een rivier. Pereje is een gehucht met enkele huizen en een albergue die bekend staat om zijn goede bedden. Dat bleek te kloppen, helaas was wasmachine kapot en was het al mei zodat verwarming niet brandde. Kleren droog krijgen was daarom lastig. In de bar van Pereje hebben we eerst onze gebruikelijke 0.5 liter bier gedronken en ' s avonds wat gegeten samen net enkele bekenden zoals Didi uit Zuid Afrika, Dominique (kleine, maar zeer snellopende dame uit Frankrijk) en Florian een jonge man uit Italie die ook besloten hadden door te gaan.

Jos en Gerard

• 06 Mei 2012 - 16:12

Jorien:

Dat is een kort verslagje!
    Balen van het weer! De volgende zullen zo wel volgen...

• 07 Mei 2012 - 14:51

Trudy En Jan:

We zien dat het weer een beetje in de lift zit bij jullie, althans qua temperatuur. Hoop dat het wat betere weer de wandelingen ook wat makkelijker en aangenaam maakt. We lazen dat zelfs de kleding droog krijgen bij wijl en tijd een opgave was; niet zo'n pretje! Daarom nogmaals petje af voor jullie beiden! Oftewel chapeau!